1- Hizmetten Genel Olarak Faydalanma
Hasta, adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanmaya,
2- Eşitlik İçinde Hizmete Ulaşma
Hastaların, ırk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç ve ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
3- Bilgilenme
Bayındır Sağlık Grupları’ nda hastalara yapılması planlanan her türlü tıbbi müdahale öncesinde müdahaleyi gerçekleştirecek sağlık meslek mensubu tarafından kişiye gerekli bilginin verilmesini,
4- Kuruluşu Seçme ve Değiştirme
Hasta; tabi olduğu mevzuatın öngördüğü usül ve şartlara uyulmak kaydı ile, sağlık kurum ve kuruluşunu seçme ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya,
5- Personeli Tanıma, Seçme ve Değiştirme
Bayındır Hastaneleri’ nde hastanın talebi halinde, kendisine sağlık hizmeti verecek veya vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimlikleri, görev ve ünvanları hakkında bilgi edinmeleri, personeli serbestçe seçme, tedavisi ile ilgilenen tabibi değiştirme ve başka tabiplerin konsültasyonunu istemek hakkı vardır.
Personeli seçme, tabibi değiştirme ve konsültasyon isteme hakları kullanıldığında, mevzuat ile belirlenen ücret farkı, bu hakları kullanan hasta tarafından karşılanır.
6- Bilgi İsteme
Sağlık durumuyla ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye veya istememeye,
7- Mahremiyet
Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya,
8- Rıza ve İzin
Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya,
9- Reddetme ve Durdurma
Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye,
10- Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
11- Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme
Bayındır Hastaneleri’ nin imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye
12- Saygınlık Görme
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir yaklaşımla sağlık hizmeti almaya,
13- Rahatlık
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültü ve rahatsız edici bütün etkenler bertaraf edilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
14- Ziyaret
Bayındır Sağlık Grubu tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,
15- Refakatçi Bulundurma
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
16- Müracaat, Şikayet ve Dava Hakkı
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava hakkını kullanmaya,
17- Sürekli Hizmet
Gerektiği sürece, sağlık hizmetlerinden yararlanmaya,
18- Düşünce Belirtme
Verilen hizmetler konusunda düşüncelerini ifade etmeye,
hakkı vardır.