- • Tüm odalarımızda ayarlanabilir yataklar,
- • Hemşire çağrı sistemi,
- • Acil çağrı sistemi,
- • Banyo/tuvalet,
- • Klima sistemi,
- • Televizyon,
- • Kasa,
- • İnternet bağlantısı ve mini bar bulunmaktadır.
- • Tüm odalarımızda ayarlanabilir yataklar, hemşire çağrı sistemi, acil çağrı sistemi, banyo/ tuvalet, klima sistemi, televizyon, kasa, internet bağlantısı ve mini bar bulunmaktadır.
- • Tüm yatak başlarında ve banyolarda bulunan hemşire çağrı sistemi sayesinde hemşirenizi ihtiyacınız olduğunda odanıza çağırabilirsiniz.
-
• Önerimiz kıymetli eşyalarınızı hastaneye getirmemenizdir. Ama eğer yanınızda ise odanızdaki dolapta yer alan mini kasayı kullanabilirsiniz. (Kullanma talimatını kasanın yanında bulabilirsiniz.)
Kasayı kullanmak istemiyorsanız, bu eşyaların saklanması için hemşirenize veya kat hasta danışmanınıza haber verebilirsiniz. - • Hasta ve refakatçilerinin yatak çarşafları ve havluları her gün düzenli olarak değiştirilmektedir. Oda, banyo, tuvalet temizliği, gerektiğinde daha sık olmak üzere, günlük olarak hastane temizliği üzerine eğitim almış görevliler tarafından yapılmaktadır.
- • Yatan hastalarımıza uzman diyetisyenler tarafından, doktorunuzun da önerilerine uygun olarak hazırlanan günde üç ana ve üç ara öğün olmak üzere yiyecek-içecek hizmeti sunulmaktadır.
- • Günlük menünüz dışında odanıza diyetisyeninizin kontrolünde yiyecek-içecek servisi yaptırmak isterseniz oda servisini arayabilirsiniz.
Refakatçi Uygulamamız
- • Talebiniz ve doktorunuzun onayı doğrultusunda tek kişilik ve suit odalarda sadece bir refakatçi kalabilmektedir. Refakatçi talebinizi yatış aşamasında veya saat 17.00’den önce bildirmeniz hizmet sunum sürecimizin daha iyi işlemesini sağlayacaktır. Refakatçilerimiz için Hasta Kabul ve Taburcu Bölümünden sisteme giriş yapılmakta ve Danışma tarafından, kimlik belgesi karşılığında ‘Refakatçi Kartı’ verilmektedir. Refakatçilerinize günlük menümüzden üç ana öğün, refakatçi ücretine dahil olmak üzere sunulmaktadır.
- • Farklı bir yemek yemeyi arzu etmeniz halinde odanızdaki menüyü kullanarak oda servisini aramanız yeterlidir. Ayrıca kafeteryamızı da kullanabilirsiniz. Standart menünün dışındaki seçimler için ödeme yapmanız gerekmektedir.
- • Odalarda saat 21.00’den itibaren refakatçileriniz için oda görevlisi tarafından refakatçi yatağı hazırlanmaktadır.
Ziyaretler
- • Hasta güvenliği gereğince ziyaretçilerin hastane girişindeki danışmadan kimlik belgeleri karşılığında “Ziyaretçi Kartı” alması gerekmektedir.
- • Hastalarımızın enfeksiyona maruz kalmasını engellemek amacıyla, Yoğun Bakım Ünitelerine ziyaretçi kabul edilmemektedir.
- • Enfeksiyon riskini engellemek ve psikolojik olarak olumsuz etkilenmemeleri amacıyla 12 yaşın altındaki çocukların hasta ziyaretine izin vermemekteyiz. 12 yaş ve üzerindeki çocuklar bir yetişkin eşliğinde ziyarete gelebilirler. Ayrıca tedavinizin aksamaması için ziyaretçilerinizin yalnızca kapalı şişede su ve kolonya getirmelerine izin veriyoruz. Bu uygulamamızın bir istisnası var; doğum yapan hastalarımızın ziyaretçileri çikolata getirebilirler.
Odanıza Ziyaretçi Kabulü İstemiyorsanız
- • Kuşkusuz hastanede ziyaret çok özel ve anlamlıdır. Ancak her bir ziyaretçinin, taşıyabileceği enfeksiyon riski nedeniyle sağlığınızı olumsuz etkileyebileceğini unutmayınız.
- • Odanıza ziyaretçi kabul etmek istemiyor ancak ziyarete gelenleri bilmek istiyorsanız, adınıza danışmada bir defter açılabilir, ziyaretçilerinizin bu deftere mesajlarını yazmalarını sağlayabilir, taburcu (çıkış) aşamasında da defterinizi size sunabiliriz.
Odanızda Telefon Hizmetleri
- • Rahat bir uyku için 22.00-08.00 saatleri arasında odanıza telefon bağlamıyoruz. Hastane dışında herhangi bir yere telefon ile ulaşabilmeniz için 9’a basıp, hat alarak aramanızı yapabilirsiniz. Telefon görüşmelerinizin ücretlendirilmesinde Türk Telekom tarifesi kullanılmaktadır.
Odanızda İnternet Hizmetleri
- • Hastanemizde misafirimiz olduğunuz süre boyunca internet hizmetimizden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz.
- • Yatış işlemleriniz başlatıldığında, sistemimizde kayıtlı olan cep telefonunuza, size özel olarak üretilen şifre iletilecektir. Bayek-Internet adlı ağa bağlanıp, ilgili alana T.C. kimlik numaranızı ve iletilen şifreyi girerek, internet hizmetimizi kullanabilirsiniz.
Diğer Hizmetlerimiz
- Aşağıda belirtilen hususlardaki isteklerinizi kat hasta danışmanımıza iletebilirsiniz. Tıbbi tedavi süreci dışındaki ilave sorularınız için de kat hasta danışmanı size yardımcı olacaktır.
- • İbadet ile ilgili istekleriniz,
- • Yıkanmasını/ütülenmesini istediğiniz çamaşır/ giysileriniz için çamaşırhane hizmetleri,
- • Türkçe konuşamayan hasta ve yakınları için tercüman talebi,
- • Günlük gazete-dergi talebi.
- Herhangi bir şubemizden ya da kliniğimizden randevu almak isterseniz, oda telefonunuzdan 7997 numaralı dahili numarayı arayabilirsiniz.
Sizi Düşündüğümüz İçin Bunlara İzin Veremiyoruz
- • Çiçekler güzeldir ama sizi enfeksiyondan korumak için odanıza çiçek kabul edilmemektedir. Adınıza gönderilmiş çiçekler danışma alanında muhafaza edilmekte, gönderenlerin isimleri çiçek kartlarına yazılarak odanıza iletilmektedir. Hastaneden ayrılırken çiçeklerinizi danışmadan alabilirsiniz.
- • Hastanemizde yatan tüm hastaların sağlıklı bir şekilde beslenmesinden, hastaların hekimleri ile yapılan iş birliği ve tedavi planlaması kapsamında Beslenme ve Diyet Bölümümüz öncelikli olarak sorumludur.
- • Hastanemizde kaldığınız süre içerisinde tedavinizin aksamaması ve olası enfeksiyonlardan korunmanız için dışarıdan yiyecek-içecek kabul edilmemektedir.
- • Havalandırma sisteminin verimliliği açısından ve olası kazaların önlenmesi amacıyla camların açılmasına izin verilmemektedir.
- • Odanızda duman dedektörü bulunmaktadır. Dışarıdan getirilen su ısıtıcı ve benzeri cihazların kullanılması halinde yangın alarmı çalacaktır.
- • Katlarda yer alan yangın merdiveni kapılarının açılması halinde otomatik olarak yangın alarmı devreye girmektedir. Bu nedenle kesinlikle amacı dışında kullanılmaması gerekmektedir.
- • Ve elbette dumansız hava ve yasal sorumluluklar, daha da önemlisi sağlığınız nedeniyle hastanelerimizde sigara içilmemektedir. Sigara içmek isteyen hasta yakınları hastane dışındaki sigara içme alanlarını kullanabilirler.
Hastanemizden Ayrılırken
- • Taburculuk (çıkış) işlemleri günün her saatinde yapılabilmekle beraber planlı taburculuk işlemlerinin eğer özel bir gerekçe yok ise saat 10.00’dan önce yapılması tercih edilmektedir. Sabah sizi ziyaret eden doktorunuz çıkış kararını hemşirelerimize bildirir ve süreç bundan sonra başlar.
- • Hemşireniz hastanemizden ayrıldıktan sonraki bakımınız ve var ise kullanmanız gereken ilaçlar konusunda sizi bilgilendirecek, size ilaç kullanım kartı ve reçeteniz ile birlikte, eğer doktor istemi var ise ilk doz ilaçlarınızı da verecektir.
- • Taburculuk işlemleri giriş işlemlerinizde olduğu gibi Hasta Kabul-Taburcu (HKTB) Bölümümüzce sonuçlandırılır. Kat hasta danışmanımız sistem üzerinde taburculuk işlemlerinizi başlatacak, HKTB’den bilgi gelince, kontrol randevusu tarihinizin bulunduğu doküman ile sizi Taburcu Bölümüne yönlendirecektir.
- • Özlediğiniz evinize bir an önce ulaşmanız için taburculuk işlemlerinin en kısa sürede sonuçlanması bizim de arzumuzdur. Ancak ödeme konusunda aracı kurum ve kuruluşlarca yürütülen provizyon (onay) işlemleri bazen uzun sürebilmekte olup, ne yazık ki müdahale edebildiğimiz bir husus değildir. Olası gecikmeler halinde anlayışınız için teşekkür ederiz.
- • Kullanmanız gereken özel tıbbi malzeme talebiniz var ise lütfen taburcu olmadan önce kat hemşirenizden yardım isteyiniz.
- • Ambulans ile evinize dönmek istiyorsanız bu hususu taburculuk işlemi başlamadan önce lütfen kat hasta danışmanınıza bildiriniz.
Hekimlik Hizmetleri
- • Hastanemizde yattığınız andan itibaren uzman bölüm doktorunuz, çağdaş teknik donanım ile güncel tedavi yöntemini bütünleştirerek size doğru, hızlı ve güvenilir hizmeti sunacaktır.
- • Sizi her gün düzenli olarak ve gerektiğinde daha sık ziyaret edecek olan doktorunuz, tedavinizle ilgili her konuda sizin ve ailenizin sorularını yanıtlayacaktır. Hastalığınız ve tedaviniz hakkında sizi bilgilendirecek, gerektiğinde diğer tedavi yöntemleri konusunda sizi yönlendirecektir.
- • Doktorunuz sadece tanı ve tedavi sürecinde değil, sağlığınıza kavuşma sürecinde de sizi yalnız bırakmayacaktır.
- • Ayrıca yatan hastalarımızın yakından takibi ve sorunları ile ilgilenmek üzere yatan hasta katlarımızda, kat doktorlarımız görev yapmaktadır.
Hemşirelik Hizmetleri
- • Hastanemizde bakımınızın planlanmasından ve uygulanmasından 24 saat sorumlu olan hemşirelerimiz, yazılı ve sözlü sınav ile işe alınmakta, Kalite Bölümümüz tarafından bilgilerini sürekli güncel tutma ve yenilikleri izlemelerini sağlama amacıyla dönemsel eğitim programlarına alınmaktadır.
- • Hastanede bulunduğunuz süre içerisinde uygulanacak ilaç ve girişimsel işlemlere yönelik hazırlık ve bilgilendirme, hemşireniz tarafından yapılacaktır.
- • Hastalığınıza bağlı soru ve endişelerinizi hemşireniz ile rahatlıkla paylaşabilirsiniz. İhtiyaç duyduğunuz bilgilendirme konusunda size yardımcı olacaktır.
Beslenme ve Diyetetik Hizmetleri
- • Yatarak tedavi gören tüm hastalarımızın beslenmelerinden sorumlu olan diyetisyenlerimiz tanı ve tedavinize uygun beslenme ve diyet programınızı doktorunuz ile planlanmaktadır.
- • Bu kapsama özel beslenmeyi gerektiren tüm hastalar için enteral (ağızdan beslenemeyen ama sindirim sistemi çalışan) ve parenteral (hem ağızdan beslenemeyen hem de sindirim sistemi çalışmayan) beslenme ilkelerinin belirlenmesi ve uygulanması da dahildir.
- • Diyetisyenlerimiz gerekli durumlarda taburcu (çıkış) aşamasında hastalığınız ile birlikte beslenme alışkanlıklarınız ve sosyoekonomik koşullarınızı/alışkanlıklarınızı dikkate alarak diyet tedavilerinizi düzenlemekte ve gereken bireysel eğitimi vermektedir.
Hasta Danışmanlığı Hizmetleri
- • Tıbbi tedavi süreci dışındaki tüm bilgilendirmeler Danışma, Poliklinik, Hasta Kabul Taburcu, Yatan Hasta Katları, Acil Servis, Ameliyathane ve Yoğun Bakımlarda görev yapan Hasta Danışmanlarımız ve Hasta Rehberlerimiz tarafından yapılmaktadır.
- • İhtiyaç duyduğunuz tıbbi tedavi sürecine ilişkin bilgilendirmeler ve gereken yönlendirmeler konusunda size yardımcı olacaklardır.
Güvenlik Hizmetleri
- • Güvenlik ofisimizde binanın tüm cepheleri, giriş ve çıkışları, tıbbi birim girişleri ve tüm genel alanlar güvenlik kameraları ile 24 saat izlenmektedir.
- • Yataklı tedavi katlarındaki yangın kapılarımız elektronik olarak gözlenmekte, açılması halinde alarm ve güvenlik derhal devreye girmektedir. Herhangi bir acil durumda odanızı terk etmeniz gerektiğinde ulaşılabilecek en kısa çıkış noktaları oda kapıları arkasında şematik olarak gösterilmiştir, lütfen inceleyiniz.
- • Hastane içerisinde ve çevresinde 7 gün 24 saat güvenlik görevlilerimiz bulunmaktadır.
- • Sizin ve yakınlarınızın güvenliği açısından kimliğinden emin olmadığınız kişiler konusunda kat sorumlu hemşiresi ve kat hasta danışmanını bilgilendiriniz.
Hasta İstek-Şikâyet Değerlendirme Komitesi
- • Kurumumuzda sunmuş olduğumuz sağlık hizmetleri ile ilgili her türlü istek, öneri, teşekkür ve şikayetleriniz için Başhekim, Direktör, Doktor, Hemşire, Hasta Hizmetleri ve Kalite Bölümü çalışanlarından oluşturulmuş Hasta İstek-Şikâyet Değerlendirme Komitemize (HİDK) başvurabilirsiniz.
- Bunun için:
- • Kat hasta danışmanından HİDK formu isteyebilir,
- • Yüz yüze görüşme talep edebilir,
- • 0850 911 0 911 numaralı çağrı merkezimizi arayabilir,
- • Web sayfamızı ziyaret ederek (www. bayindirhastanesi.com.tr) ‘Bize Ulaşın’ bölümünü kullanabilirsiniz.
-
• İstek, şikâyet, öneri ve iletmek istediğiniz diğer tüm konular için aşağıda bulunan e-posta adreslerinden iletişime geçebilirsiniz.
Ankara: hidk@bayindirhastanesi.com.tr
İstanbul: hidkist@bayindirhastanesi.com.tr
Diş Klinikleri; hidkdis@bayindirhastanesi.com.tr - • Komitemiz tarafından gerekli inceleme ve değerlendirme yapıldıktan sonra size mutlaka yazılı ve gerektiğinde sözlü geri bildirim yapılacaktır.
- • Hasta Danışmanınız tarafından size verilen yatan hasta anket formunu doldurarak hizmetlerimiz hakkında değerli görüşlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.
Hasta Güvenliği Önlemleri
- Hastalarımızın güvenliği ve sağlığı bizler için önemlidir. Hastanede kaldığınız sürece sizden aşağıda belirtilen konularda bize yardımcı olmanızı istiyoruz.
- • Hasta tanıtım bilekliklerini hastaneden ayrılana dek çıkartmayın.
- • Güvenliğiniz ve olası kazaları engellemek için hemşire tarafından izin verilmediği sürece tek başınıza yataktan kalkmayın.
- • Yatak yüksekliğini boyunuza göre ayarlayın ya da hemşirenizden yatak yüksekliğini ayarlamasını isteyin.
- • Yatak kenarlarını hemşirenizin izni olmadan indirmeyin.
- • Evden getirdiğiniz ilaçları hemşirenize teslim edin. Kullanılması gerekirse eczane kontrolü ve uygunluğu sağlandıktan sonra doktor istemine göre ilaçlarınız hemşireniz tarafından size verilecektir.
- • Odanızda hiçbir şekilde ilaç bulundurulmasına izin vermiyoruz ve ilaçlarınızı yakınlarınıza teslim etmiyoruz. İlaçlarınız yalnızca hemşireniz tarafından verilebilir.
- • Hastane içi nakillerde sizi tekerlekli sandalye ile taşımalarına izin verin.
- • Hemşirenizin izni olmadan yattığınız bölümü terk etmeyin.
- • Dışardan yiyecek, içecek ve çiçek getirilmemesi, sigara içilmemesi gibi hassas olduğumuz kurallarımıza ziyaretçilerinizin de uyması bizim için önemlidir.
- • Hastanemizde merkezi filtreli havalandırma sistemimiz olduğu için pencere açılmasını lütfen istemeyin.
- Anlayışınız için teşekkür ederiz.